CSF Frontmonterad Tryckluftskylare – BMW S55 M2 COMP | M3 | M4
CSF Frontmonterad Tryckluftskylare + Frontmonterad Värmeväxlare – BMW M2 COMP | M3 | M4
CSF Frontmonterad Tryckluftskylare:
- Världens första Cast Endtank-designade toppmonterade laddluftkylare för BMW S55-motorn i BMW F80 M3, F82 / F83 M4 och F87 M2
- Flera luftavdelare gjutna i båda heta / kalla ändtankar för optimerat luftflöde genom den specialdesignade CSF Liquid-to-Air Intercooler Core (CFD-analys och testning slutförd för att säkerställa optimal prestanda)
- ** 60% ökning av kärnstorleken jämfört med OEM-kylaren
- Vänster / höger, tvärflöde, dubbelpassad kärnkonfiguration med 2-stegs vattenkylning för maximal effektivitet och minskning av intagstemperaturen (jämfört med OEM-enkelriktad vertikalflödesdesign)
- Designad med 3D-skanning / snabb prototypteknik för att säkerställa exakt montering och maximal ytautnyttjande
"Drop-in Fit" -design för en enkel och snabb plug-and-play-installation, komplett med "Quick-Connect" -vattenanslutningar och sensorportar i OEM-stil
- Färdig med en professionell "Crinkle Black" pulverlackerad yta (CSF # 8082), även tillgänglig i rå aluminium med alternativ för anpassad pulverlackering tillgänglig (CSF # 8082R)
Livstidsgaranti
- OEM #: 17517846235
CSF Frontmonterad Värmeväxlare:
BMW S55-motorn använder indirekt laddluftkylning. Med indirekt laddluftkylning kyls laddluften av en kylvätskekrets med låg temperatur. Kylvätskekretsen med låg temperatur kyls sedan igen av drivluften via två luft / kylvätskevärmeväxlare. En reducerad kylvätsketemperatur förbättrade direkt kylluftens kylprestanda.
CSF-värmeväxlaren installeras som en uppgradering mot den ursprungliga huvudvärmeväxlaren. CSF-värmeväxlaren har en 2-radig 42 mm dubbelkärna och CSFs exklusiva B-Tube-teknik. B-rörstekniken ensam möjliggör en ökning av kylningseffektiviteten med över 15% jämfört med den traditionella O-rördesignen för den ursprungliga värmeväxlaren. Som OEM-leverantör med toppmoderna produktionsmaskiner kan CSF installera en extremt effektiv finhöjd på endast 6,5 mm för maximal ytkontakt. Flödesstrukturen med dubbla passager gör att kylvätskan kan strömma två gånger genom kylarens kärna innan den lämnar kylaren för lägsta möjliga utloppstemperatur. Den främre kylytan ökar med ~ 27% jämfört med den ursprungliga värmeväxlaren.
CSF Frontmonterad Värmeväxlare – BMW S55 M2 COMP | M3 | M4
BMW S55-motorn använder indirekt laddluftkylning. Med indirekt laddluftkylning kyls laddluften av en kylvätskekrets med låg temperatur. Kylvätskekretsen med låg temperatur kyls sedan igen av drivluften via två luft / kylvätskevärmeväxlare. En reducerad kylvätsketemperatur förbättrade direkt kylluftens kylprestanda.
CSF-värmeväxlaren installeras som en uppgradering mot den ursprungliga huvudvärmeväxlaren. CSF-värmeväxlaren har en 2-radig 42 mm dubbelkärna och CSFs exklusiva B-Tube-teknik. B-rörstekniken ensam möjliggör en ökning av kylningseffektiviteten med över 15% jämfört med den traditionella O-rördesignen för den ursprungliga värmeväxlaren. Som OEM-leverantör med toppmoderna produktionsmaskiner kan CSF installera en extremt effektiv finhöjd på endast 6,5 mm för maximal ytkontakt. Flödesstrukturen med dubbla passager gör att kylvätskan kan strömma två gånger genom kylarens kärna innan den lämnar kylaren för lägsta möjliga utloppstemperatur. Den främre kylytan ökar med ~ 27% jämfört med den ursprungliga värmeväxlaren.
CSF-värmeväxlaren är utrustad med CNC-frästa "Quick-Connect" inlopps- / utloppsanslutningar och CNC-frästa fästen och beslag. Den kan anslutas direkt och enkelt till alla originalslangar, inget behov av att klippa eller modifiera galler, lock eller andra delar - en 1: 1-ersättning. Den är också perfekt som ersättning för olycksfordon eller fordon med defekt kylare. (Observera att för montering av den större 50-rads Race värmeväxlaren krävs olika modifieringar av plastdelarna).
Dessutom är CSF-värmeväxlaren utrustad med en praktisk avtappningsplugg, som originalsystemet inte har! Inkluderat är även ett skyddskorn för stenskott. Detta säkerställer största möjliga säkerhet mot stenskott i kylnätverket. Tack vare termodynamiskt optimerad korrosionsförångning säkerställer CSF maximal kvalitet och hållbarhet - detta understryks av produktens livstidsgaranti.
CSF Prestanda-Intercooler – BMW F30, F32, F22, F87 M235i, M2, 328i, 428i, 335i, 435i, N55
- Stegad kärnkonstruktion för maximal ytkontakt och internt luftflödesvolym - största "Drop-in Fit" -intercooler tillgänglig i branschen
- Designad med 3D-skanning / snabb prototypteknik för att säkerställa exakt montering och maximal ytautnyttjande
- Testad i labb hos CSF: s In-House Vindtunnel
- Avrundad framsidesstång / plattform för optimerat luftflöde genom kärnan *
- "Drop-in Fit" -design för en enkel och snabb plug-and-play-installation - Komplett med inlopps- / utloppsanslutningar i OEM-stil "Quick Connect"
- Helt vändbar Tillbaka till OEM-specifikationer utan ändringar behövs
- Finns i Silver (# 8115) och Matte Black (# 8115B)
- Passar: BMW F30, F32, F22, F87 M235i, M2, 328i, 428i, 335i, 435i, N55
- ~ 40 * F Temperaturfall i jämförelse med OEM-intercooler efter flera upprepade körningar
- Effektökning med 15-20 HP på lagerbilar, 25+ HP på modifierade fordon
- OEM-nr: 17517600531
DORCH B58 Steg 1 HPFP Uppgradering
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida
After months of R&D we have finally released the world’s first B58 HPFP upgrade! This is a complete plug-and-play kit to support up to 600whp (this number can vary quite a bit depending on tuning strategy and the blend of ethanol*). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.
*Full E85 is tuner-dependent, but we typically recommend our Stage 2 HPFP Upgrade kits
Kit Contents:
B58 HPFP Flow Capacities
The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various B58 fuel pump options. These calculations are based on the B58 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.Pump Model | Fuel Flow (cc/rev) |
---|---|
HDP5 Evo (Stock B58) | .954 |
HDP6 (Stock B58TU) | 1.178 |
Dorch Engineering Stage 1 | 1.299 |
Dorch Engineering Stage 2 | 1.558 |
- HPFP w/ Hardware
- High Pressure Line
- Quick Connect Low Pressure Line
- Low Pressure Line Bracket
- Plug-n-Play Adapter Harness
DORCH B58 Steg 2 HPFP Uppgradering
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida
After months of R&D we have finally released the world’s first B58 HPFP upgrade! Our Stage 2 kit is a bigger, better version of our Stage 1 kit for some of the more extreme applications. This is a complete plug-and-play kit to support up to 700whp and also allow for full E85 up to 550whp (these numbers can vary quite a bit depending on tuning strategy, fuel type, etc.). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.
Kit Contents:
B58 HPFP Flow Capacities
The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various B58 fuel pump options. These calculations are based on the B58 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.Pump Model | Fuel Flow (cc/rev) |
---|---|
HDP5 Evo (Stock B58) | .954 |
HDP6 (Stock B58TU) | 1.178 |
Dorch Engineering Stage 1 | 1.299 |
Dorch Engineering Stage 2 | 1.558 |
- HPFP w/ Hardware
- High Pressure Line
- Quick Connect Low Pressure Line
- Low Pressure Line Bracket
- Plug-n-Play Adapter Harness
DORCH N55 Steg 1 HPFP Uppgradering
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida
This is a complete plug-and-play kit to support up to 550whp (this number can vary quite a bit depending on tuning strategy and the blend of ethanol). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.
Kit Contents:
N55 HPFP Flow Capacities
The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various N55 fuel pump options. These calculations are based on the N55 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.Pump Model | Fuel Flow (cc/rev) |
---|---|
HDP5 (Stock N55) | 0.837 |
HDP5 Evo (Stock B58) | 0.897 |
HDP6 (Stock B58TU) | 1.107 |
Dorch Engineering Stage 1 | 1.221 |
Dorch Engineering Stage 2 | 1.465 |
- HPFP w/ Hardware
- High Pressure Line
- Low Pressure Line
- Low Pressure Line Bracket
- Plug-n-Play Adapter Harness
DORCH N55 Steg 2 HPFP Uppgradering
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida
Our Stage 2 kit is a bigger, better version of our Stage 1 kit for some of the more extreme applications. This is a complete plug-and-play kit to support 650whp and also allow for full E85 up to 500whp (these numbers can vary quite a bit depending on tuning strategy, fuel type, etc.). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.
Kit Contents:
N55 HPFP Flow Capacities
The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various N55 fuel pump options. These calculations are based on the N55 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.Pump Model | Fuel Flow (cc/rev) |
---|---|
HDP5 (Stock N55) | 0.837 |
HDP5 Evo (Stock B58) | 0.897 |
HDP6 (Stock B58TU) | 1.107 |
Dorch Engineering Stage 1 | 1.221 |
Dorch Engineering Stage 2 | 1.465 |
- HPFP w/ Hardware
- High Pressure Line
- Low Pressure Line
- Low Pressure Line Bracket
- Plug-n-Play Adapter Harness