Visar alla 19 resultat

Autotech Högtryckspump – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

6.899 kr

Varje kolv och cylinder i Autotech HPFP-kit genomgår slipning med hög precision många gånger under tillverkningen, vilket säkerställer att de mest exakta toleranserna bibehålls genom det sista steget.

Plasma DLC-beläggning säkerställer låg friktionsdrift. Varje kolv och cylinder är matchningsjord och seriell för att säkerställa absolut precision och maximal livslängd.

Vi erbjuder även denna bränslepump med en extra installationssats Detta kit innehåller:

Högtrycksbränslepump uppgraderade, belagda inre Bränslepumpspackning Bränsleslangklämma Demonteringsverktyg för högtrycksbränslepump Högtrycksbränslepumpbultar (x2) Installationssats

artikelnummer:

- AUTO-10-127-103T

- VAG-WHT005184

- VAG-N90986501

- VAG-N91128701


Autotech Högtryckspumpskit – AUDI 2.5TFSI RS3 8P, 8V/TTRS 8J

6.799 kr

Autotech är den främsta tillverkaren av uppgraderingar av bränslepumpar för FSI-motorn eftersom deras kit erbjuder högsta kvalitet, solid teknik och mycket värde.

Vid installation av pumpen inkluderar anmärkningsvärda 5% ökning av vridmomentet och ytterligare 10 bar bränslestryck. Autotechs HPFP-kit är fortfarande det riktmärke som imitatörer strävar efter att nå.

BOSCH ZR5TPP330 – BMW | N55 | S55 | S63

1.690 kr
Identiska som NGK97506 med samma resultat då vi har testat båda! När du ställer in din BMW N55, S55, S63TU rekommenderas att du använder 1-steg kallare tändstift. Vi har hittat BOSCH ZR5TPP330 som fungerar bra när dom gappas till lämplig specifikation. Om du kör mindre än 30 psi boost föreslår vi ett gap på 0,022-0,023 “. Vi har gått till 0,018” på vissa bilar med 30 + psi men i de flesta fall är det inte nödvändigt och kommer att orsaka grov tomgång i vissa fall. I de flesta fall går vi bara med 0,022-0,023. OBS: S55 OEM-pluggar är mycket benägna att spricka även på originala fordon. Vissa har använt dem tidigare på sina N55-motorer utan att inse att värmeområdet är identiskt och de har faktiskt sämre kvalitet än N55 OEM-Stift. Vi föreslår inte att du använder S55 OEM-Stift när du ställer in dina motorer och BOSCH ZR5TPP330 har visat sig vara mycket bättre.

Crank Hub Capture Plate – BMW M2 COMP | M3 | M4

6.990 kr
Frågor relaterade till det vanliga tredelade vevnavet på S55-motorn är allmänt kända, men inkluderar behovet av att säkerställa att OE-vevbulten inte kan lossna, vilket är en orsak till att vevnavets friktionsplattor börjar glida. Detta kan till och med hända originala S55or och därav är det väldigt smart att uppgradera Crank Hub Plattan då motorn kan ta skada. MMR Performance-Capture Plate är tillverkad av T-6061 billetaluminium vilket skyddar huvudet på OE-vevbulten och förhindrar att den vrids eller kan lossas.

Crank Hub One Piece Fix – BMW M2 COMP | M3 | M4

44.990 kr
Frågor relaterade till det vanliga tredelade vevnavet på S55-motorn är allmänt kända, men denna sker en fullständig installationen av MMR Performance enstaka vevnav och Capture Plate. OE-enheternas friktionsplatta är kända för att glida, vilket gör att tidpunkten ändras tillräckligt för att kolv-till-ventilkontakt kan uppstå och, om inte helt standard samt inom garantiperioden, lämnar ägare med en mycket dyr reparationsräkning! MMR känner till detta problem alldeles för bra, så MMR var engagerade i att utveckla en produkt som skulle säkerställa att ägare av standardeffekt har fullständig sinnesro, lika mycket som de som vill öka kraften och vridmomentet output utan att behöva oroa sig; MMR har konstruerat den mest omfattande lösningen på marknaden och till en av de mest övertygande prispunkterna. MMR Performance vevnav i ett stycke är bearbetat från EN36 som har värmebehandlats med en 0,75 mm härdning, vilket gör den otroligt stark och hållbar. Designen säkerställer att friktionsplattorna inte kan glida och med en ny vevbult som dras åt på rätt sätt och gör den ensam samt en väsentlig förbättring av tillförlitligheten jämfört med OE-versionen. För den ultimata lösningen, som då också tar bort möjligheten för denna bult att kunna lossa, har vi konstruerat en extra plåtupptagningsplatta i aluminium som säkert rymmer hela vevbultens huvud, vilket gör det omöjligt för den att slira. Noggrann design har också gjort det möjligt för oss att utveckla en lösning som är enkel att installera jämfört med vissa andra produkter eftersom det inte krävs någon borrning eller modifiering av OE-vevaxeln, vilket sparar tid och i slutändan också pengar. MMR vevhubbssats finns i två former, med antingen vårt vevnav i ett stycke eller vårt vevnav i ett stycke tillsammans med vår "Capture Plate".

DORCH B58 Steg 1 HPFP Uppgradering

13.990 kr
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida After months of R&D we have finally released the world’s first B58 HPFP upgrade! This is a complete plug-and-play kit to support up to 600whp (this number can vary quite a bit depending on tuning strategy and the blend of ethanol*). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.  

B58 HPFP Flow Capacities

The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various B58 fuel pump options. These calculations are based on the B58 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.
Pump Model Fuel Flow (cc/rev)
HDP5 Evo (Stock B58) .954
HDP6 (Stock B58TU) 1.178
Dorch Engineering Stage 1 1.299
Dorch Engineering Stage 2 1.558
  *Full E85 is tuner-dependent, but we typically recommend our Stage 2 HPFP Upgrade kits Kit Contents:
  • HPFP w/ Hardware
  • High Pressure Line
  • Quick Connect Low Pressure Line
  • Low Pressure Line Bracket
  • Plug-n-Play Adapter Harness
  Kit Fitment: F20/21 – 140i, 140xi F22/23 – 240i, 240xi F30/31/34 – 340i, 340xi F32/33/36 – 440i, 440xi G30/31 – 540i, 540xi * G32 – 640i, 640xi * G11/12 – 740i, 740xi * G01 – X3 m40i * G02 – X4 m40i * * ONLY UP TO 2019 Model Year KIT NOT COMPATIBLE with 2020+ B58 Vehicles

DORCH B58 Steg 2 HPFP Uppgradering

20.990 kr
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida After months of R&D we have finally released the world’s first B58 HPFP upgrade! Our Stage 2 kit is a bigger, better version of our Stage 1 kit for some of the more extreme applications. This is a complete plug-and-play kit to support up to 700whp and also allow for full E85 up to 550whp (these numbers can vary quite a bit depending on tuning strategy, fuel type, etc.). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.  

B58 HPFP Flow Capacities

The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various B58 fuel pump options. These calculations are based on the B58 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.
Pump Model Fuel Flow (cc/rev)
HDP5 Evo (Stock B58) .954
HDP6 (Stock B58TU) 1.178
Dorch Engineering Stage 1 1.299
Dorch Engineering Stage 2 1.558
  Kit Contents:
  • HPFP w/ Hardware
  • High Pressure Line
  • Quick Connect Low Pressure Line
  • Low Pressure Line Bracket
  • Plug-n-Play Adapter Harness
Kit Fitment: F20/21 – 140i, 140xi F22/23 – 240i, 240xi F30/31/34 – 340i, 340xi F32/33/36 – 440i, 440xi G30/31 – 540i, 540xi * G32 – 640i, 640xi * G11/12 – 740i, 740xi * G01 – X3 m40i * G02 – X4 m40i * * ONLY UP TO 2019 Model Year KIT NOT COMPATIBLE with 2020+ B58 Vehicles

DORCH N55 Steg 1 HPFP Uppgradering

13.990 kr
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida This is a complete plug-and-play kit to support up to 550whp (this number can vary quite a bit depending on tuning strategy and the blend of ethanol). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.  

N55 HPFP Flow Capacities

The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various N55 fuel pump options. These calculations are based on the N55 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.
Pump Model Fuel Flow (cc/rev)
HDP5 (Stock N55) 0.837
HDP5 Evo (Stock B58) 0.897
HDP6 (Stock B58TU) 1.107
Dorch Engineering Stage 1 1.221
Dorch Engineering Stage 2 1.465
Kit Contents:
  • HPFP w/ Hardware
  • High Pressure Line
  • Low Pressure Line
  • Low Pressure Line Bracket
  • Plug-n-Play Adapter Harness
Kit Fitment: F87 – M2 F20/21 – 135i, 135xi F22/23 – 235i, 235xi F30/31/34 – 335i, 335xi F32/33/36 – 435i, 435xi F10/11 – 535i, 535xi * F25/26 –  X3/X4 35i * F15/16 – X5/X6 35i E8X – 135i * E9X – 335i * E84 – X1 35i * E70/71 – X5/X6 35i * *ONLY 2013+ models with OE Bosch HPFP KIT NOT COMPATIBLE with 2011-2012 N55 Vehicles

DORCH N55 Steg 2 HPFP Uppgradering

20.990 kr
Instruktioner är på Engelska och direkt från DORCH hemsida Our Stage 2 kit is a bigger, better version of our Stage 1 kit for some of the more extreme applications. This is a complete plug-and-play kit to support 650whp and also allow for full E85 up to 500whp (these numbers can vary quite a bit depending on tuning strategy, fuel type, etc.). There’s no cutting, no bending, no crimping, etc. This kit drops right in with full control from the DME, just like the OEM pump. All of the safety and sophistication of the stock DME remain in place.  

N55 HPFP Flow Capacities

The table below serves as a reference for maximum fuel flow in cubic centimeters per camshaft revolution for various N55 fuel pump options. These calculations are based on the N55 cam lobe. Each engine will have varying fuel flow capacities depending on the lift and number of lobes on the camshaft.
Pump Model Fuel Flow (cc/rev)
HDP5 (Stock N55) 0.837
HDP5 Evo (Stock B58) 0.897
HDP6 (Stock B58TU) 1.107
Dorch Engineering Stage 1 1.221
Dorch Engineering Stage 2 1.465
Kit Contents:
  • HPFP w/ Hardware
  • High Pressure Line
  • Low Pressure Line
  • Low Pressure Line Bracket
  • Plug-n-Play Adapter Harness
Kit Fitment: F87 – M2 F20/21 – 135i, 135xi F22/23 – 235i, 235xi F30/31/34 – 335i, 335xi F32/33/36 – 435i, 435xi F10/11 – 535i, 535xi * F25/26 –  X3/X4 35i * F15/16 – X5/X6 35i E8X – 135i * E9X – 335i * E84 – X1 35i * E70/71 – X5/X6 35i * *ONLY 2013+ models with OE Bosch HPFP KIT NOT COMPATIBLE with 2011-2012 N55 Vehicles

Forge Återcirkulerande Dumbventil – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

2.890 kr

Denna ventil är helt konstruerad för att åtgärda felproblemen med OEM-magnetventilerna när deras membran kan brista vilket resulterar i en boostläckage.

Den senare versionen av OEM-ventiler har en längre lyftning men i slutändan kan plasten sköra och i extrema omständigheter kan delar av plasten bryta av.

Vår ventil använder full billetlegeringskonstruktion med en kolvbaserad intern design som ger avsevärt förbättrad tillförlitlighet över OEM-ventilerna tillsammans med blixtsnabbt svar. Det har också bevisats i bilar som kör över 600 hk!


Forge Catch Tank – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

4.287 kr

Efter framgången med vår Catch Tanks för Golf Mk5 och Golf Mk6, är vi glada att kunna presentera en annan av vårt senaste kit för Golf Mk7R och Audi S3.

FMCTMK7

Forge Turbo Muffler Delete – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

1.695 kr

Forge Motorsport har utvecklat detta utloppsrör för utloppsljuddämpare för 1.8 och 2.0 bensinturbo (TSI) (EA888 Gen 3 motor).

Den har utformats med tre kontaktpunkter för att eliminera eventuell resonans.

Den här delen kommer att förbättra ljudet av din turbospolning och förbättra responsen tack vare den snygga designen med en enda billet som eliminerar begränsningar och turbulens orsakad av OEM-delen.

Detta är en direkt ersättning för artikelnummer 06H 131 111

FOR-FMMD2

N20 F20/F30 /125i / 220i / 320i / 328i / 420i / 428i Oil Catch Tank

2.900 kr
Oljeuppsamlingstank dubbelmantlad till BMW N20, F30, 125i, 220i, 320i, 328i, 420i, 428i

N54 135i 335i 535i X6 Z4 w/ Fuel Rail E90 E91 E92 Tig Welded Intake Manifold

10.000 kr
TIG Svetsat bränslerör till BMW N54, 135i, 335i, 535i, X6, Z4 med bräsleledning e90 e91 e92

NGK 97506 – BMW N55 | S55 | S63

1.790 kr
När du ställer in din BMW N55, S55, S63TU rekommenderas att du använder 1-steg kallare tändstift. Vi har hittat NGK 97506 som fungerar bra när dom gappas till lämplig specifikation. Om du kör mindre än 30 psi boost föreslår vi ett gap på 0,022-0,023 ". Vi har gått till 0,018" på vissa bilar med 30 + psi men i de flesta fall är det inte nödvändigt och kommer att orsaka grov tomgång i vissa fall. I de flesta fall går vi bara med 0,022-0,023. OBS: S55 OEM-pluggar är mycket benägna att spricka även på originala fordon. Vissa har använt dem tidigare på sina N55-motorer utan att inse att värmeområdet är identiskt och de har faktiskt sämre kvalitet än N55 OEM-Stift. Vi föreslår inte att du använder S55 OEM-Stift när du ställer in dina motorer och NGK SILZKBR8D8S (97506) har visat sig vara mycket bättre.

NGK Competition R7437-9 (x5) Kalla Tändstift – AUDI RS3/TTRS/RSQ3 2.5TFSI

3.490 kr

Denna uppsättning med 5 NGK Racing Competition pluggar är en tävlingsersättning för standard TTRS / RS3 och RSQ3 tändstift.

Dessa rekommenderas för kunder som kör steg 2 eller något ovan.

Kontakta oss direkt om du är osäker på vad du behöver. Vi rekommenderar gapkontroll av dessa till Ex: 0,6 mm ± 0,05 mm) och med ett kortare växlingsintervall (Ex: 10 000-15 000 mi eller 16 000-24 000 km)