Visar alla 7 resultat

Airtec Intercooler – MQB Seat/VW/Skoda/AUDI 2.0 TSI

7.995 kr
Direkt från Airtec: Airtec front mount intercooler for MQB Vehicles with the 2.0TFSI EA888 Gen 3 Engine. Airtec have gone through extreme testing with the new intercooler for the Golf Mk7 EA888 platform. Tested at Time Attack UK, Nurburgring and dyno tested for accurate results. Stock intercooler temps run on average 64 degrees and peak to 68 degrees on the final run (5 runs) Car fitted with Cobra cat back. Temperature in at 156 degrees, a huge drop of 120 degrees with Airtec intercooler fitted. A decent power increase due to the standard VW intercooler being inefficient to cope with the extra heat generated for remapped cars and only designed to the standard 300 bhp. Approximate dimensions: - Core Thickness: 60mm - Height: 418mm - Width: 860mm NOTES: - As the painted on 'Airtec' logos are hidden by the air conditioning condenser, we have now simplified our listings by removing the option for these. 

CSF Frontmonterad Tryckluftskylare – BMW S55 M2 COMP | M3 | M4

27.990 kr
Världens första Cast Endtank-designade toppmonterade laddluftkylare för BMW S55-motorn i BMW F80 M3, F82 / F83 M4 och F87 M2

CSF Frontmonterad Tryckluftskylare + Frontmonterad Värmeväxlare – BMW M2 COMP | M3 | M4

34.998 kr
CSF Frontmonterad Tryckluftskylare: - Världens första Cast Endtank-designade toppmonterade laddluftkylare för BMW S55-motorn i BMW F80 M3, F82 / F83 M4 och F87 M2 - Flera luftavdelare gjutna i båda heta / kalla ändtankar för optimerat luftflöde genom den specialdesignade CSF Liquid-to-Air Intercooler Core (CFD-analys och testning slutförd för att säkerställa optimal prestanda) - ** 60% ökning av kärnstorleken jämfört med OEM-kylaren - Vänster / höger, tvärflöde, dubbelpassad kärnkonfiguration med 2-stegs vattenkylning för maximal effektivitet och minskning av intagstemperaturen (jämfört med OEM-enkelriktad vertikalflödesdesign) - Designad med 3D-skanning / snabb prototypteknik för att säkerställa exakt montering och maximal ytautnyttjande "Drop-in Fit" -design för en enkel och snabb plug-and-play-installation, komplett med "Quick-Connect" -vattenanslutningar och sensorportar i OEM-stil - Färdig med en professionell "Crinkle Black" pulverlackerad yta (CSF # 8082), även tillgänglig i rå aluminium med alternativ för anpassad pulverlackering tillgänglig (CSF # 8082R) Livstidsgaranti - OEM #: 17517846235 CSF Frontmonterad Värmeväxlare: BMW S55-motorn använder indirekt laddluftkylning. Med indirekt laddluftkylning kyls laddluften av en kylvätskekrets med låg temperatur. Kylvätskekretsen med låg temperatur kyls sedan igen av drivluften via två luft / kylvätskevärmeväxlare. En reducerad kylvätsketemperatur förbättrade direkt kylluftens kylprestanda. CSF-värmeväxlaren installeras som en uppgradering mot den ursprungliga huvudvärmeväxlaren. CSF-värmeväxlaren har en 2-radig 42 mm dubbelkärna och CSFs exklusiva B-Tube-teknik. B-rörstekniken ensam möjliggör en ökning av kylningseffektiviteten med över 15% jämfört med den traditionella O-rördesignen för den ursprungliga värmeväxlaren. Som OEM-leverantör med toppmoderna produktionsmaskiner kan CSF installera en extremt effektiv finhöjd på endast 6,5 mm för maximal ytkontakt. Flödesstrukturen med dubbla passager gör att kylvätskan kan strömma två gånger genom kylarens kärna innan den lämnar kylaren för lägsta möjliga utloppstemperatur. Den främre kylytan ökar med ~ 27% jämfört med den ursprungliga värmeväxlaren.

CSF Frontmonterad Värmeväxlare – BMW S55 M2 COMP | M3 | M4

10.890 kr
BMW S55-motorn använder indirekt laddluftkylning. Med indirekt laddluftkylning kyls laddluften av en kylvätskekrets med låg temperatur. Kylvätskekretsen med låg temperatur kyls sedan igen av drivluften via två luft / kylvätskevärmeväxlare. En reducerad kylvätsketemperatur förbättrade direkt kylluftens kylprestanda. CSF-värmeväxlaren installeras som en uppgradering mot den ursprungliga huvudvärmeväxlaren. CSF-värmeväxlaren har en 2-radig 42 mm dubbelkärna och CSFs exklusiva B-Tube-teknik. B-rörstekniken ensam möjliggör en ökning av kylningseffektiviteten med över 15% jämfört med den traditionella O-rördesignen för den ursprungliga värmeväxlaren. Som OEM-leverantör med toppmoderna produktionsmaskiner kan CSF installera en extremt effektiv finhöjd på endast 6,5 mm för maximal ytkontakt. Flödesstrukturen med dubbla passager gör att kylvätskan kan strömma två gånger genom kylarens kärna innan den lämnar kylaren för lägsta möjliga utloppstemperatur. Den främre kylytan ökar med ~ 27% jämfört med den ursprungliga värmeväxlaren. CSF-värmeväxlaren är utrustad med CNC-frästa "Quick-Connect" inlopps- / utloppsanslutningar och CNC-frästa fästen och beslag. Den kan anslutas direkt och enkelt till alla originalslangar, inget behov av att klippa eller modifiera galler, lock eller andra delar - en 1: 1-ersättning. Den är också perfekt som ersättning för olycksfordon eller fordon med defekt kylare. (Observera att för montering av den större 50-rads Race värmeväxlaren krävs olika modifieringar av plastdelarna). Dessutom är CSF-värmeväxlaren utrustad med en praktisk avtappningsplugg, som originalsystemet inte har! Inkluderat är även ett skyddskorn för stenskott. Detta säkerställer största möjliga säkerhet mot stenskott i kylnätverket. Tack vare termodynamiskt optimerad korrosionsförångning säkerställer CSF maximal kvalitet och hållbarhet - detta understryks av produktens livstidsgaranti.

CSF Prestanda-Intercooler – BMW F30, F32, F22, F87 M235i, M2, 328i, 428i, 335i, 435i, N55

10.869 kr
- Stegad kärnkonstruktion för maximal ytkontakt och internt luftflödesvolym - största "Drop-in Fit" -intercooler tillgänglig i branschen - Designad med 3D-skanning / snabb prototypteknik för att säkerställa exakt montering och maximal ytautnyttjande - Testad i labb hos CSF: s In-House Vindtunnel - Avrundad framsidesstång / plattform för optimerat luftflöde genom kärnan * - "Drop-in Fit" -design för en enkel och snabb plug-and-play-installation - Komplett med inlopps- / utloppsanslutningar i OEM-stil "Quick Connect" - Helt vändbar Tillbaka till OEM-specifikationer utan ändringar behövs - Finns i Silver (# 8115) och Matte Black (# 8115B) - Passar: BMW F30, F32, F22, F87 M235i, M2, 328i, 428i, 335i, 435i, N55 - ~ 40 * F Temperaturfall i jämförelse med OEM-intercooler efter flera upprepade körningar - Effektökning med 15-20 HP på lagerbilar, 25+ HP på modifierade fordon - OEM-nr: 17517600531

CSF Radiator- AUDI 8V A3/S3 8S TTS & VW MK7/7.5 GOLF R/GTI

9.490 kr

CSF-kylning med hög prestanda, race-grade, helaluminium, trippelpassvattenkylare för Audi 8V A3 / S3, 8S TTS och Volkswagen MkVII Golf R.

CSF är stolta över att kunna lansera sina efterlängtade MQB-kylkomponenter. Slutligen, en eftermarknadslösning med hög prestanda för kylning som nu är tillgänglig för att hantera de många överhettningsfrågorna som har plågat den här annars fantastiska banvärdiga plattformen. Ultimata MQB-kylsystemet, uteslutande av CSF, är utformat för att hålla motorvatten såväl som växellåds- och motoroljetemperaturer i kontroll och på optimala nivåer, även under de mest krävande tävlingsförhållandena. Genom att använda CSF: s nya svit med kylare i antingen en 1,2 eller tre delar konfiguration ger det förare möjlighet att frigöra sin bils fulla potential under längre perioder under tävlingsförhållanden.

CSF Värmeväxlare för Mercedes-Benz C63/S/AMG GT-Series/E63/GLC63

12.268 kr

Kämpar du med höga laddningstemperaturer på din AMG?

Sänk laddningstemperaturerna och förbättra motståndet mot värmebläck med CSF: s värmeväxlare (laddningskylare) för Mercedes-AMG W205 C63/E63/AMG GT-Series och GLC63 4.0T.

Integrerat med de nya 4.0 Twin Turbo-motorerna är inte bara turboladdarna utan laddluftsystemet (tryckluft). Ett system för att kyla laddluften krävs eftersom när luften komprimeras av turboladdarna värms den upp och för optimal prestanda måste denna luft kylas igen. Kyld luft som går in i motorn innebär mycket tätare syresättning och förbättrat slagmotstånd, två viktiga faktorer när man försöker bibehålla eller förbättra kraften.