Visar alla 27 resultat

Chargepipe Kit for BMW 2011-2017 N55 535i 640i 740i X5 X6 F10 F11 F12 F13 F01 E70 E71

3.500 kr
Turboslang kit för BMW 2011-2017 N55, 535i, 640i, 740i, X5, X6, F10, F11, F12, F13, F01, E70, E71

EVENTURI Kolfiber Insug – Toyota Supra Mk5 A90

15.990 kr
MK5 Supra Eventuri-intaget har utvecklats för att ge turbon en mindre begränsad flödesväg samtidigt som den låga inloppstemperaturen bibehålls. Värme och volym är de viktigaste övervägandena när man designar ett intag för turboladdade motorer. I Supra är insugningssystemet placerat bredvid avgasgrenröret som snabbt värmer upp motorrummet. Höga temperaturer är skadliga för motorns prestanda eftersom turbo måste bygga boost med uppvärmd, mindre tät luft, och det enda sättet att säkerställa att IAT hålls på ett minimum är ett helt förseglat intag. Detta resulterar dock i en begränsning med endast en stamluftmatning att dra in luft från. Under utvecklingen märkte Eventuri en ytterligare öppning i hjulhusområdet och utnyttjade detta genom att lägga till en sekundär matning till vår luftbox. Dessutom har vår förseglade luftbox också en värmesköld med reflekterande guld för att minimera strålningsvärmeöverföringen från avgasgrenröret. För att maximera volymen gjorde vi luftboxen så stor som möjligt med ett urtag för potentiella stagstag. Det inblandade röret för inlopp ersätts med ett slätt kolrör som också har en större invändig volym med en inre utgångsdiameter på 111 mm (4,4 ″) som smidigt smalnar ner för att matcha turboinloppet. Röret ger en jämn bana från filtret till turboinloppet. Slutligen använder vi ett specialtillverkat torrfilter med högt flöde som är ISO-testat för filtreringsprestanda och har ett större filtreringsområde än stamfiltret. Artkl: EVE-A90-CF-INT

EVENTURI Kolfiber Insugskit – BMW M3/M4 S55

30.589 kr
Prestationsförstärkning: 15-20 hk, 18-23ft-lb F8X M3 / M4 insugningssystem är ett av våra mest ambitiösa intagsystem hittills. Nu i den uppdaterade V2-designen har den förseglade filterhöljen för att upprätthålla en mer stabil IAT, även när den är stillastående. De nya kanalerna som tätar husen tillsammans med våra skopor säkerställer obegränsat luftflöde samtidigt som de håller låga IAT genom kall luftmättnad. Varje detalj togs i beaktande för att säkerställa att vi skapade ett flaggskeppsintag för att sätta ett riktmärke för denna plattform. Från skoporna till kanalerna till inloppsrören - vi utvecklade en "komplett lösning" för att säkerställa ett jämnt inloppsspår med kall luftmättnad. Med en kolfiberväv som matchar OEM M Performance-kolfibern är detta verkligen ett nytt riktmärke. Artkl: EVE-F8XMV2-CF-INT

EVENTURI Kolfiber Insugskit – Mercedes-Benz W205 S205 C205 A205 C63s/C63 AMG

34.590 kr
Prestationsökning - Steg 2: 22-30hk, 20-24ft-lb Prestandahöjning - Fabrik: 10-12hk, 12-15ft-lb Flödesbänkdata: Fabrik Airbox 381 CFM: Eventuri 531 CFM (genomsnitt per airbox) Montering för följande modeller: W205 S205 C205 A205 C63 C63S AMG Mercedes W205 C63S AMG insugningssystem är gjord på omfattande utveckling och testning. Vår designkort bestod av tre huvudmål: 1) Ökad flödeshastighet. 2) Låga intagstemperaturer. 3) Jämnt luftflöde. Det första målet uppnåddes genom att utnyttja allt begränsat utrymme i C63S-motorrummet, vilket resulterade i en 39% högre flödeshastighet över fabrikssystemet. Det andra målet uppnåddes genom att utforma ett helt förseglat system. C63S-motorrummet når höga temperaturer med värmekällor som turbos nära intaget så det är viktigt att intaget förblir tätt. Det slutgiltiga målet uppnåddes genom att utforma ett organiskt format system med anpassade rundade panelfilter för att säkerställa att luftflödesvägen inte innehöll några skarpa hörn och därför tillät flödet att förbli laminärt. Med smidiga övergångar från filtren till turboinloppen minimerar vårt intag bildandet av turbulens och därför kan turbos fungera mer effektivt. Med alla tre mål uppnådda levererar vår W205 C63S intagsystem på alla fronter och gör det möjligt för turbos att generera boost mer effektivt. Detta resulterar i ett förbättrat gasrespons och äkta kraftvinster som ökar med högre tillstånd. Eftersom det finns olika turbouppgraderingar tillgängliga för C63S har vi också tillgodosett en specifik lösning för större turbos. Vårt C63S-intag finns i två konfigurationer: 61 mm ID-uttag för att matcha fabrik och hybrid-turbos och 3 ″ ID-uttag för att matcha större eftermarknadsturbos. Artkl: EVE-C63S-CF-INT

Forge Kolfiber Insugskit KOMPLETT – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

8.990 kr

Forge Motorsport är stolta över att presentera ett kolfiberintag för de senaste 1.8 och 2.0 TSI EA888-motorerna.

Den kombinerar ett mycket unikt, önskvärt och attraktivt utseende med en förmåga att erbjuda verkliga hästkrafter.

Även om VW / Audi-gruppen fick sitt insug ganska bra, kunde vi tvinga mata ännu mer kall luft in i vårt intag genom att köra den i hela slampanelen och utnyttja de kalla luftkanalerna som VW / Audi lade in från fabrik, men använd inte.

Den äkta kolfibern är "torr", vilket betyder obelagd, precis som den kolfiber du ser i motorsportapplikationer.

Detta kräver en fiber av högre kvalitet utan några defekter, och en större detaljuppmärksamhet när intaget tillverkas. Detta resulterar i en äkta premiumprodukt för din bil som långt överstiger andra intag till samma prispunkt, och generar de som prissätts ännu högre.

Det ger bättre ljud från motorn, särskilt när den trycker på ladd, och våra produkttestare har också rapporterat en mer lyhörd gas. Själva filterelementet tillhandahålls av Pipercross och är helt underhållbart eller utbytbart vid behov. I våra tester var det den enda filtertypen som kunde erbjuda tillräcklig filtrering till motorn, samtidigt som den fortfarande kunde strömma tillräckligt med luft för att öka hästkrafterna och vridmomentet.

Satsen levereras komplett med allt du behöver för installation, vilket kan utföras på cirka 30 minuter, inklusive en uppsättning fullfärgsinstruktioner.

Racingline R600 Insug – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

5.879 kr

Det nya intaget är en komplett kapacitetsbytesbox med hög kapacitet, med dubbla luftintag, som rymmer ett jätte TriFoam dubbelvolymfilter med en kapacitet på 600 hk.

PU-materialet som används för konstruktionen är detsamma som den ursprungliga fabriksluftsboxen och motorkåpan, strukturerad för att matcha exakt samma finish. Men det är inte bara utseendet som bygger på OEM-standard. Monteringspunkterna använder fabrikssystemet, vilket säkerställer enkel och pålitlig montering, med fina detaljer som fabriksavloppshålet.

VWR12G7R600


Racingline R600 Silikon Inloppsrör – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

1.399 kr

Racingline Performance High-Flow Turbo Inloppsrör för MQB Golf 7 GTI / R plus Audi S3 har konstruerats för att öka luftflödet till turboladdaren som det perfekta komplementet till vår Racingline Performance R600 Cold Air Intake eller till och med standardluftboxen.

En enkel montering, det ersätter hela den restriktiva bakre fabriken röret mellan luftboxen och turboladdarens inloppsrör.

Detta Turbo-inloppsrör är en slät strömmande kiselslang med stor diameter, avgörande med tillräcklig överensstämmelse för att möjliggöra tillräcklig motorrörelse utan att orsaka skador på insuget.

Det finns solida turboinloppsrör på marknaden, men utan att detta överensstämmer när motorn gungar under kraft måste något ge - med ett massivt rör blir det antingen ditt intag eller själva röret. Back-to-back-jämförelser med fabriksröret på vår flödesbänk avslöjar en imponerande förbättring av luftflödet och kompletterar R600-intaget.