Visar 1–9 av 11 resultat

Airtec Intercooler – MQB Seat/VW/Skoda/AUDI 2.0 TSI

7.995 kr
Direkt från Airtec: Airtec front mount intercooler for MQB Vehicles with the 2.0TFSI EA888 Gen 3 Engine. Airtec have gone through extreme testing with the new intercooler for the Golf Mk7 EA888 platform. Tested at Time Attack UK, Nurburgring and dyno tested for accurate results. Stock intercooler temps run on average 64 degrees and peak to 68 degrees on the final run (5 runs) Car fitted with Cobra cat back. Temperature in at 156 degrees, a huge drop of 120 degrees with Airtec intercooler fitted. A decent power increase due to the standard VW intercooler being inefficient to cope with the extra heat generated for remapped cars and only designed to the standard 300 bhp. Approximate dimensions: - Core Thickness: 60mm - Height: 418mm - Width: 860mm NOTES: - As the painted on 'Airtec' logos are hidden by the air conditioning condenser, we have now simplified our listings by removing the option for these. 

Autotech Högtryckspump – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

6.899 kr

Varje kolv och cylinder i Autotech HPFP-kit genomgår slipning med hög precision många gånger under tillverkningen, vilket säkerställer att de mest exakta toleranserna bibehålls genom det sista steget.

Plasma DLC-beläggning säkerställer låg friktionsdrift. Varje kolv och cylinder är matchningsjord och seriell för att säkerställa absolut precision och maximal livslängd.

Vi erbjuder även denna bränslepump med en extra installationssats Detta kit innehåller:

Högtrycksbränslepump uppgraderade, belagda inre Bränslepumpspackning Bränsleslangklämma Demonteringsverktyg för högtrycksbränslepump Högtrycksbränslepumpbultar (x2) Installationssats

artikelnummer:

- AUTO-10-127-103T

- VAG-WHT005184

- VAG-N90986501

- VAG-N91128701


Forge Återcirkulerande Dumbventil – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

2.890 kr

Denna ventil är helt konstruerad för att åtgärda felproblemen med OEM-magnetventilerna när deras membran kan brista vilket resulterar i en boostläckage.

Den senare versionen av OEM-ventiler har en längre lyftning men i slutändan kan plasten sköra och i extrema omständigheter kan delar av plasten bryta av.

Vår ventil använder full billetlegeringskonstruktion med en kolvbaserad intern design som ger avsevärt förbättrad tillförlitlighet över OEM-ventilerna tillsammans med blixtsnabbt svar. Det har också bevisats i bilar som kör över 600 hk!


Forge Catch Tank – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

4.287 kr

Efter framgången med vår Catch Tanks för Golf Mk5 och Golf Mk6, är vi glada att kunna presentera en annan av vårt senaste kit för Golf Mk7R och Audi S3.

FMCTMK7

Forge Kolfiber Insugskit KOMPLETT – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

8.990 kr

Forge Motorsport är stolta över att presentera ett kolfiberintag för de senaste 1.8 och 2.0 TSI EA888-motorerna.

Den kombinerar ett mycket unikt, önskvärt och attraktivt utseende med en förmåga att erbjuda verkliga hästkrafter.

Även om VW / Audi-gruppen fick sitt insug ganska bra, kunde vi tvinga mata ännu mer kall luft in i vårt intag genom att köra den i hela slampanelen och utnyttja de kalla luftkanalerna som VW / Audi lade in från fabrik, men använd inte.

Den äkta kolfibern är "torr", vilket betyder obelagd, precis som den kolfiber du ser i motorsportapplikationer.

Detta kräver en fiber av högre kvalitet utan några defekter, och en större detaljuppmärksamhet när intaget tillverkas. Detta resulterar i en äkta premiumprodukt för din bil som långt överstiger andra intag till samma prispunkt, och generar de som prissätts ännu högre.

Det ger bättre ljud från motorn, särskilt när den trycker på ladd, och våra produkttestare har också rapporterat en mer lyhörd gas. Själva filterelementet tillhandahålls av Pipercross och är helt underhållbart eller utbytbart vid behov. I våra tester var det den enda filtertypen som kunde erbjuda tillräcklig filtrering till motorn, samtidigt som den fortfarande kunde strömma tillräckligt med luft för att öka hästkrafterna och vridmomentet.

Satsen levereras komplett med allt du behöver för installation, vilket kan utföras på cirka 30 minuter, inklusive en uppsättning fullfärgsinstruktioner.

Forge Turbo Muffler Delete – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

1.695 kr

Forge Motorsport har utvecklat detta utloppsrör för utloppsljuddämpare för 1.8 och 2.0 bensinturbo (TSI) (EA888 Gen 3 motor).

Den har utformats med tre kontaktpunkter för att eliminera eventuell resonans.

Den här delen kommer att förbättra ljudet av din turbospolning och förbättra responsen tack vare den snygga designen med en enda billet som eliminerar begränsningar och turbulens orsakad av OEM-delen.

Detta är en direkt ersättning för artikelnummer 06H 131 111

FOR-FMMD2

Racingline R600 Insug – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

5.879 kr

Det nya intaget är en komplett kapacitetsbytesbox med hög kapacitet, med dubbla luftintag, som rymmer ett jätte TriFoam dubbelvolymfilter med en kapacitet på 600 hk.

PU-materialet som används för konstruktionen är detsamma som den ursprungliga fabriksluftsboxen och motorkåpan, strukturerad för att matcha exakt samma finish. Men det är inte bara utseendet som bygger på OEM-standard. Monteringspunkterna använder fabrikssystemet, vilket säkerställer enkel och pålitlig montering, med fina detaljer som fabriksavloppshålet.

VWR12G7R600


Racingline R600 Silikon Inloppsrör – MQB 2.0TFSI VW/SKODA/SEAT/AUDI

1.399 kr

Racingline Performance High-Flow Turbo Inloppsrör för MQB Golf 7 GTI / R plus Audi S3 har konstruerats för att öka luftflödet till turboladdaren som det perfekta komplementet till vår Racingline Performance R600 Cold Air Intake eller till och med standardluftboxen.

En enkel montering, det ersätter hela den restriktiva bakre fabriken röret mellan luftboxen och turboladdarens inloppsrör.

Detta Turbo-inloppsrör är en slät strömmande kiselslang med stor diameter, avgörande med tillräcklig överensstämmelse för att möjliggöra tillräcklig motorrörelse utan att orsaka skador på insuget.

Det finns solida turboinloppsrör på marknaden, men utan att detta överensstämmer när motorn gungar under kraft måste något ge - med ett massivt rör blir det antingen ditt intag eller själva röret. Back-to-back-jämförelser med fabriksröret på vår flödesbänk avslöjar en imponerande förbättring av luftflödet och kompletterar R600-intaget.